2014. november 20., csütörtök

Kávéillat a lakásban

"Way down among Brazilians,
Coffee beans grow by the billions..."
/Frank Sinatra: The Coffee Song/

Igaz, nem vagyunk Brazilíában, és nálunk nem terem kávé, de szemes kávét (hála a jó égnek! nyögik kávéfüggő társaim :D ) azért lehet kapni.
Ehhez a gyönyörűséghez, pedig másra (szinte) nincs is szükségünk:


A tovább mögött olvashatjátok, hogy készül ez a mutatós, de végtelenül egyszerű és nem utolsó sorban isteni illatú "kávéfa".


Amire szükség lesz:
hungarocell gömb (én azt hiszem 10 cm-es átmérőjűt vettem, ez végül talán egy kicsit nagynak bizonyult, de ezt lehet ellensúlyozni azzal, hogy mibe helyezed bele)
kávészemek (én egy lejárt szavatosságú Frei kávét használtam, de bármilyen szemes kávé megfelel)
ragasztópisztoly
decoupage ragasztó (opcionális)
régi könyvlapok (opcionális)
illetve attól függően, hogy hogy akarjátok díszként használni
egy faág/valamilyen rúd
csésze/pohár/váza/befőttes üveg

vagy valamilyen szalag/kenderből készült fonal


Első lépésben én befedtem a fehér hungarocell gömböt régi könyvlapokkal (édesapám 1980-as évekbeli műszaki tankönyveiért egy fillért nem kellett kiadnom, biztos nálatok is van valahol ilyen jellegű "szemét". ;) ) Ezt csak amiatt, mert rusztikus hatásra törekedtem, és a kezdő technikám miatt tudtam, hogy lesznek pici fedetlen részek, és nem akartam, hogy villogjon a fehér hungarocell.
A legegyszerűbb, ha kb. mindent bekentek a decoupage ragasztóval, gömböt, lapot, lap tetejét, mert az íves felületre nehéz ráilleszteni a papírt. Kis gyűrődések elkerülhetetlenek és maradhatnak is, a kávé úgyis befedi őket.

Ezután egyszerűen elkezdjük felragasztani a kávészemeket a gömbünkre.

Az elején próbáltam "mártogatással" megragasztani, ez kevésbé volt sikeres, sok volt a fedetlen felület, szóval a legegyszerűbb egy kb. 4x4es részt beragasztózni (a gyorsaságotoktól függően ez lehet kisebb/nagyobb), és odarakosgatni a kávét. Nem szerettem volna, ha tökéletes, így váltogattam, hogy az íves vagy a lapos rész kerüljön felülre, emiatt látszik az alulra ragasztott lap, ha mindig a kávészemek lapos részét ragasszuk a gömbre, nagyon szépen sűrűn lehet ragasztani.

Végül egyszerűen kenderből készült madzagot ragasztottam az utolsó kávészemek alá, és már fel is lehet akasztani. :)

Ha pedig valamibe faként szeretnénk beleállítani, az is nagyon egyszerűen megoldható. Legegyszerűbb, ha alulra kavicsokat ragasztunk, ezáltal nem döl fel a fa. (amúgy is könnyű, de fő a biztonság! ;) )
Ezt pedig befedhetjük rafiával, vagy esetleg további kávészemekkel. Ha egy kis vaníliás illatot is szeretnénk a kávé mellé, csepegtethetünk rá vanília aromát. :)

A fantáziának pedig csak a képzelet szab határt, mindenfélét csinálhatunk kávéból:
gyertyát díszíthetünk vele (picit megolvasztjuk a viaszt és belenyomjuk a kávétszemeket)...
vagy "karácsonyfát" készíthetünk kúp alakú hungarocell segítségével, és lefújhatjuk ezüst/arany spray-vel:

Még több kávéfa ötlet: ITT

Szerintem nagyszerű karácsonyi ajándék, vagy akár saját szórakozásunkra is elkészíthetjük, és a lakás éke lehet! :)

Legyen szép hetetek!
Gabi







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése